2017. október 6., péntek

Bejárati ajtót festettem tengerkék színre


Volt egy fenyő bejárati ajtónk, amit már régen le kellett volna festenünk, de nem találtuk meg a megfelelő színt. Volt egy elképzelés, hogy milyen kéket szeretnénk, de nem találtunk rá. Idén  azonban a Lignocolor kihozta ezt a csodás mélytenger kéket, amiről azonnal tudtam, hogy jó lesz. Izgatottan vártam a festéket és amikor kinyitottam a dobozt, tudtam, hogy remekül fog állni az ajtónknak ez a szín. 



Nem volt egyszerű az ajtó festése a sok üveg miatt. Leakasztani nem tudtam, így a helyén maradt, úgy kellett megoldanom az alsó részek festését is. Ezt most inkább a képzeletekre bízom, hogyan oldottam meg. Amikor Anyumnak átküldött a férjem egy fotót a festésről, ő csak annyit kérdezett, hogy, fejen állsz? 😊  


Remek ecsetem volt, maszkolószalag nélkül tudtam vele szépen festeni az üveges részeknél is. De mivel két évig elhanyagoltuk az ajtó kezelését, ezért az első festés után azonnal kijöttek a hibák, amik addig láthatatlanok voltak. Végül több helyen színezett fatapasszal javítani kellett a repedéseket. A durvább hibáknál a csiszolót is be kellett vetnem, hogy szép sima legyen a felület. 


Ahogy a képen is látható ez a csodás kék, minden napszakban más arcát mutatja. Ha rásüt a nap, türkiz színek táncolnak benne, de ahogy sötétedik, úgy lesz ő is egyre sötétebb. 

Amikor elkészültem a javításokkal,  felvittem a második réteget  is a festékből. Végül száradás után vastag wax réteggel zártam a felületet, hogy védjem az időjárás viszontagságaitól. Nagyon boldog vagyok, hogy rátaláltam erre a csodálatos kék színre és minden nap mosolyt csal az arcomra amikor elindulok, majd amikor hazaérek. 


Ha nem akartok lemaradni az újabb bejegyzésekről, iratkozzatok fel a blog jobb oldalán, így minden cikkről kaptok majd új értesítést.

További inspirációkért kövessétek a Facebook illetve a Pinterest oldalam, amiket itt tudtok elérni.

  




1 megjegyzés: