2016. szeptember 21., szerda

Fessem vagy kárpitozzam? Én bizony befestettem!

Pár éve a vaterán sikerült két karfás fotelt vennem 15 ezer forintért. Ezek nem antik darabok, hanem sorozat gyártott utánzatok a 70-es évekből. A virágmintás huzat nem jött be, de a formája nagyon tetszett. Gondolkoztam, hogy kárpitoshoz vigyem, vagy fessem be. Mivel többször olvastam már róla, hogy az AS festék bizonyos textileknél működik, úgy gondoltam egy próbát megér. A nyár derekán, elővettem a rég lezárt AS (Annie Sloan) festékemet, amivel bő egy éve festettem le az asztalunkat, hogy kipróbáljam valóban működik-e a textilfestés ezzel a krétafestékkel. 





A dobozt felnyitva igen meglepődtem mert egy vastag barna réteg volt a tetején. Alaposan felkevertem és láss csodát, megpillantottam az áhított (old ochre) pasztell színt. 






A legjobb, Lignocolor ecsetemet használtam, mert sűrű, és rengeteg festéket vesz fel, így könnyű vele dolgozni. Nem mellesleg a szőre sem hullik. Igen bosszantó tud lenni amikor le akarunk valamit festeni és közben a szőrszálakat kell szedegetni a bútorról, ezért nagyon megéri ez a befektetés. 




Festés közben kicsit vizeztem az ecsetet mert így jobban terült a festék, könnyebb volt vele dolgozni.  




Mivel átütött a virágminta így kétszer kellett átfestettem, majd egy óra múlva kivittem száradni a kertbe mert türelmetlen voltam és ki akartam próbálni, fog-e a festék. Sajnos estére még mindig nedves maradt így kénytelen voltam várni másnap reggelig. 




Utána egész nyáron teszteltem, fekete ruhával is, hogy megfogja-e de sikerrel jártam (ültem). Végül nem zártam le semmivel a felületet,  nem waxoltam, mert Györgyitől azt hallottam, hogy akkor bőr hatása lesz és azt nem szeretném. Nyár végére pár helyen kicsit berepedt a festék, de nekem még mindig jobban tetszik így, mint virágos huzattal.  



Mivel a festék számomra kiállta a próbát a fa felületet Spanish Grey színt kapott.  



Csak egy rétegben festettem majd szárazecset technikával a széleket és a mintát egy világosabb színnel kiemeltem. Ilyen lett, mi nagyon szeretjük. 







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése