Elmentem egy jobb agyféltekés rajztanfolyamra, mert mindig is szerettem volna megtanulni rajzolni. Portrét rajzolni igazán nagy kihívás volt számomra, de azt se tudtam, hogyan fogjak hozzá. A tanfolyamot a Római parton tartották egy épületben a Duna mellett.
1 nap, délelőtti feladat: Rajzoljuk le a mellettünk ülő személyt.
majd a terem sarkát próbáljuk meg lerajzolni árnyékokkal. Hát így sikerült, nagyon béna lett.
A jobb agyféltekés rajzolás egy olyan módszer,
amely háttérbe szorítja a bal agyféltekés gondolkodást, működésre bírja a jobb
agyféltekét, és összehangolja a két agyfélteke működését. A tanulás egyszerű rajzfeladatokkal indult,
ahol maximum csak egy-két dologra kellett figyelni, majd folyamatosan
nehezítették a feladatokat, amivel a
látásmód megváltozik, a jobb agyfélteke működésbe lép, és így a rajzaink minősége
látványos fejlődésnek indult.
A valósághű
rajzolás olyan készség, amely több részkészségből tevődik össze. Ezek a
készségek nem rajzzal kapcsolatosak, hanem az alábbi észlelési készségek:
- Szélek észlelése: ezt
a vonal vagy kontúrrajz fejezi ki.
- Terek észlelése: a
rajzolásban ezek a "negatív terek".
- Arányok, viszonyok
észlelése: a perspektíva és az arányok.
- Fények, árnyékok
észlelése: azaz az árnyékolás.
A tanfolyam
végére a megváltozott látásmódnak és a jobb agyfélteke intenzív működésének
köszönhetően le tudtuk rajzolni azt,
amit valóban láttunk, és képesek lettünk élethű, szinte művészi alkotásokat létrehozni.
1 nap, délelőtti feladat: Rajzoljuk le a mellettünk ülő személyt.
majd a terem sarkát próbáljuk meg lerajzolni árnyékokkal. Hát így sikerült, nagyon béna lett.
És a többieké is fantasztikusan jó volt! Íme:
2. napi feladat, átismételve az előző napon tanultakat, egy összegyűrt papírt kellett lerajzolni, árnyékokkal.
Nem volt egyszerű feladat, de mindenki megoldotta. Ki is ragasztottuk az ablakokra, hogy megcsodálhassuk egymás műveit.
Egy Római parti ebéd és séta után egy "negatív" rajzot készítettünk. A muskátli (fehér) nem látszik, a mögötte lévő tér pedig fekete. Érdekes rajzok születtek:
3.nap délelőtti feladat, először a terem sarkát kellett ismét lerajzolnunk. Érdemes összehasonlítani az első napi próbálkozással! :-)
Mindenféle szögből a terem sarka, ahogyan az asztalnál ülve láttuk.
3.nap - ismét rengeteg mindent tanultunk. Dél körüli feladat: nevezzük Georgenak :-)
Rengeteg féle George rajz született, szintén az ablakon nézhettük meg egymás műveit.
3.nap délután - egy lány az újság címlapjáról. Elsőre nem is lett olyan rossz, sőt, nagyon boldog voltam. Ez volt az első portré rajz az életemben, eltekintve az oviban készült pálcika rajzaimtól. :-)
4.nap - Önarckép - az első napon készült egy fotó mindenkiről. A kinyomtatott fotóról kellett lerajzolnunk önmagunkat a tanultak alapján.
Pár hónap múlva, férjnek meglepetés. Soha nem örült még ennyire, semmilyen ajándéknak!
Nagy szeretettel ajánlom nektek! Feltölt, kikapcsol és még rajzolni is megtanít.