2016. április 10., vasárnap

Jobb agyféltekés rajzolás

Elmentem egy jobb agyféltekés rajztanfolyamra, mert mindig is szerettem volna megtanulni rajzolni. Portrét rajzolni igazán nagy kihívás volt számomra, de azt se tudtam, hogyan fogjak hozzá. A tanfolyamot a Római parton tartották egy épületben a Duna mellett.





A jobb agyféltekés rajzolás egy olyan módszer, amely háttérbe szorítja a bal agyféltekés gondolkodást, működésre bírja a jobb agyféltekét, és összehangolja a két agyfélteke működését.  A tanulás egyszerű rajzfeladatokkal indult, ahol maximum csak egy-két dologra kellett figyelni, majd folyamatosan nehezítették  a feladatokat, amivel a látásmód megváltozik, a jobb agyfélteke működésbe lép, és így a rajzaink minősége látványos fejlődésnek indult.

A valósághű rajzolás olyan készség, amely több részkészségből tevődik össze. Ezek a készségek nem rajzzal kapcsolatosak, hanem az alábbi észlelési készségek:
  • Szélek észlelése: ezt a vonal vagy kontúrrajz fejezi ki.
  • Terek észlelése: a rajzolásban ezek a "negatív terek".
  • Arányok, viszonyok észlelése: a perspektíva és az arányok.
  • Fények, árnyékok észlelése: azaz az árnyékolás.

A tanfolyam végére a megváltozott látásmódnak és a jobb agyfélteke intenzív működésének köszönhetően le tudtuk  rajzolni azt, amit valóban láttunk, és képesek lettünk  élethű, szinte művészi alkotásokat létrehozni. 

1 nap,  délelőtti feladat: Rajzoljuk le a mellettünk ülő személyt.




majd a terem sarkát próbáljuk meg lerajzolni árnyékokkal. Hát így sikerült, nagyon béna lett. 



Utána kaptunk jó pár instrukciót, mit hogyan kellett volna, így az 1 nap végére le kellett tudnunk rajzolni a saját cipőnket. Természetesen árnyékokkal, arányosan. Én lepődtem meg legjobban, hogy fel lehet ismerni a szandálomat.






És a többieké is fantasztikusan jó volt! Íme:





2. napi feladat, átismételve az előző napon tanultakat, egy  összegyűrt papírt kellett lerajzolni,  árnyékokkal. 




Nem volt egyszerű feladat, de mindenki megoldotta. Ki is ragasztottuk az ablakokra, hogy megcsodálhassuk egymás műveit. 




Egy Római parti ebéd és séta után egy "negatív" rajzot készítettünk. A muskátli (fehér) nem látszik, a mögötte lévő tér pedig fekete. Érdekes rajzok születtek: 




3.nap délelőtti feladat, először a terem sarkát kellett ismét lerajzolnunk. Érdemes összehasonlítani az első napi próbálkozással! :-) 







Mindenféle szögből a terem sarka, ahogyan az asztalnál ülve láttuk. 



3.nap - ismét rengeteg mindent tanultunk. Dél körüli feladat:  nevezzük Georgenak :-) 




Rengeteg féle George rajz született, szintén az ablakon nézhettük meg egymás műveit. 




3.nap délután - egy lány az újság címlapjáról. Elsőre nem is lett olyan rossz, sőt, nagyon boldog voltam. Ez volt az első portré rajz az életemben, eltekintve az oviban készült pálcika rajzaimtól.  :-) 







4.nap - Önarckép - az első napon készült egy fotó mindenkiről. A kinyomtatott fotóról kellett lerajzolnunk önmagunkat a tanultak alapján.  




Pár hónap múlva, férjnek meglepetés. Soha nem örült még ennyire, semmilyen ajándéknak! 




 4. nap végén, mindenki megmutatta az Önarcképét. Sokat nevettünk, tanultunk, fejlődtünk. 




Nagy szeretettel ajánlom nektek! Feltölt, kikapcsol és még rajzolni is megtanít.