2016. február 8., hétfő

Konyha átalakítása 2. rész

Az előző részben láthattátok mekkora munkákon vagyunk túl a konyha - étkező átalakításánál. Amikor eltűntek a falak, nem hittem a szememnek. Hatalmas, egybefüggő világos teret kaptunk.

Bontás után

Középen, ahol a falakat és a szekrényt lebontottuk, nem is volt kő. Elrohantam megnézni van-e még az előszoba kövünkből, mert azt nagyon megszerettük. Sajnos nem volt, de szerencsémre találtam egy segítőkész eladót, aki elmondta hogy  10 nap múlva jön egy hasonló, nagyobb méretű padlólap, alaposan leárazva. Mivel nem akartam, hogy elfogyjon, így az akciós nap kezdetének reggelén már ott voltam és megrendeltem a lapot.  


A konyha inspirációk között mindig a metrócsempén akadt meg a szemem, így nem volt kérdés mit szeretnék. Januárban bőven volt időnk, így kivártunk egy akciót, és megvettük a fehér metrócsempét. 

Elkezdtük szétszedni a konyhát, hogy elkezdődhessen a munka. Nem voltam boldog a falon lecsorgó olajfoltok láttán, de le kellett tisztítanom, hogy felkenhessék a falra a HP4 belső hőszigetelést. Sajnos a konyhabútor belseje is pengéért kiáltott. 


Ismeritek ezt az eszközt? Csodákat lehet művelni vele. Az ablaküvegről és a konyhabútorról is csodásan le lehet tolni az odaragadt festéket, zsíros cseppeket. Mi kettőt is elhasználtunk az építkezés alatt.  Nem kell márkásat venni, tökéletesen megteszi a KIK-ben található 300,-Ft körül kapható változat.



Az IKEA konyhabútor lábai nagyon megviseltek voltak ezért a férjem azt javasolta építsünk egy padkát és arra ültessük a szekrényeket. Ehhez szükség volt egy remek szakemberre aki odafigyelt, mért és vízmértékezett folyamatosan és felhasználta hozzá az összes bontott téglát is. 
  


Nagyon sok munkája volt, de inkább megvártuk míg betábláz minket, nem hívtunk másik szakembert. Megérte várni, mert tökéletesen megoldotta a feladatot. A homlokfal a konyha kövéből volt, a tetejére pedig vettünk egy nagyon olcsó lapot, hiszen az úgy sem látszik majd.  


Nagyon tetszett a falon a metrócsempe és nagyon vártam már, hogy a helyére kerülhessenek a megtisztított konyhabútorok. Anyuval egy napig takarítottuk őket, sok nevetés közepette, máshogy nehezen ment volna a munka. A penge és a súrolószer volt a barátunk. 


Az egész terasz tele volt a konyhabútorokkal, így a szigetelés, festés és a csempézés után boldogan cipeltük őket a helyükre. Közben még időben rájöttem, hogy nem lesz így jó az elrendezés ezért a sokfiókos szekrényt átettük a jobb szélére, hogy közelebb legyen az étkező asztalhoz. Szerencsére volt egy ugyanilyen méretű szekrény, így nem jelentett problémát a csere, még az asztalos megérkezése előtt. Jó döntésnek bizonyult és szerintem szebb is lett az új elrendezés.


Este megérkezett az asztalos is aki 3 lapból oldotta meg a konyhapult tetejét. A gázlap közepén ragasztotta össze a két munkalapot és alig láthatóan illesztette őket a hosszú felületen.  Eddig senki sem vette észre. Talán furcsának tűnik a csillár, de gyors megoldást kellett találnom a konyha világítására, így lefújtam fehér festékkel egy nagyon olcsón megvett darabot és megkértem a villanyszerelőt, hogy ezt tegye fel nekem. Még nem találtam jobbat helyette, ami nagy fényt ad, így egyenlőre ez marad. 




Nyár végén hozzákezdtem a konyhabútor alsó részének lefestéshez.  Egy magyar termékre esett a választásom. A Pentart, capuccino árnyalata tetszett nagyon. Nem volt könnyű menet, konyhabútort festeni igazán nagy kihívás. Itt sem kellett előre csiszolni, de 3 réteg festékre volt szükség, mire szépen befedte. Aprólékosan haladtam, kívül-belül festettem őket. Ma már hengerrel csinálnám, de itt még ecsettel dolgoztam, így jóval lassabban haladtam. 


Amikor elkészültem azonnal waxolni kellett, nehogy valaki rácseppentsen valamit és újra kelljen festenem az egészet. Már hónapok óta teszteljük és egyedül a mosogatónál  (talán mert itt cseppenhet rá a legtöbb dolog) érzem úgy, hogy nem elég a wax, inkább lakkozni kellett volna. Tavasszal úgy is vár rám a konyhabútor felső része, addig kigondolom hogyan tovább. 




 Az építkezés magas költségei miatt nem a jó előre megálmodott Smeg termékeket vettük meg, hanem az Ikeából választottuk ki a sütőt, a szagelszívót és a gáztűzhelyet is. Így jelentős összeget spóroltunk. Kicsit szomorú voltam miatta, de végül nem bántam meg, nagyon megszerettem őket. 

A konyha nagyságából adódóan, gondolkodtam egy konyhaszigeten, de ez is nagyon húzós áron valósulhatott volna meg. Végül az előző lakók által a kertben ázott kis asztalt újítottam fel, Annie Sloan festékével, Old ochre színnel. Végül waxoltam majd a konyhapultból megmaradt lapot csavaroztam a tetejére mert az teljesen menthetetlen volt, annyira elázott. A férjem az oldalára egy fogast csavarozott, így a konyharuhának is remek helyet találtunk. Nagyon jó érzés nap mint nap használni ezt az általunk megmentett kis pultot, ráadásul nem kellett egy vagyont költenünk a szigetre. 



Az új konyha tökéletes minden szempontból, mert bőven elfér ünnepeknél az egész család. Az előző házunkból megmentett étkezőasztalunkat karácsonykor kinyitottuk, keresztbe fordítottuk és 12 -en, kényelmesen elfértünk körülötte. 


Nyáron még a Vaterán lecsaptam egy háromrészes Bonanza szekrényre. 25 ezer Ft-ért adták el, igazán jó vétel volt. Tömör fából van, így evvel a fiúk szenvedtek meg igazán, míg lecipelték a lift nélküli ház  negyedik emeletéről a kocsihoz. Sokkal keményebb meló volt, mint fehérre festeni. Igaz még csak a fiókos rész készült el, de ami késik nem múlik. 


És alig telt el fél év, már új színt is kapott a Bonanza. A konyhaszekrény felújítását itt tudod nyomon követni









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése